פייסבוק אישרה את סרטון דרך חדשה להיות במחזור

פייסבוק אישרה את סרטון דרך חדשה להיות במחזור

עשינו זאת! פייסבוק הסירה את המגבלה על הסרטון!

 

 

לאחר סערת הרשת שהתחוללה בשבוע שעבר סביב סרטון מתוך הקמפיין החדש שלנו "דרך חדשה להיות במחזור",  אנחנו נרגשות לשתף שחברת פייסבוק שקלה מחדש את ההחלטה וקבעה אתמול שהמגבלה על הסרטון תוסר והוא כבר מוצג כמודעת פרסומת בפיד של הגולשים.ות. 
 

בסרטון, המציג לקוחות אמיתיות של מודיבודי, לא רואים את הנוזל הכחול המוכר מפרסומות לתחבושות חד פעמיות, אלא ייצוגים אותנטיים חד משמעיים לווסת, כמו דם על רצפת המקלחת או סדין מוכתם, למשל.

סדין מוכתם בדם ווסת


בעוד שבמודיבודי אנו מתגאות בנרמול המחזור החודשי - תופעה שמוכרת היטב לכל מי שיש להן.ם רחם - מישהו בפייסבוק חשב שהויזואליה הכנה הזאת "מזעזעת". בסמוך לעליית הקמפיין של מודיבודי, החליטו בפייסבוק לסרב להציג את הסרטון כמודעה. "מדיניות הפרסומות שלנו יותר מחמירה משום שאנו גובים תשלום עבור הצגת התכנים בפיד האישי של המשתמשים. אנו מוודאים שהפרסומות לא מכילות תכנים שעלולים לזעזע". 

"מדיניות פרסום מחמירה"

כדי להציג את הפרסומת, פייסבוק דרשה ממודיבודי לערוך את הסרטון מחדש ולהסיר ממנו שלוש תמונות: סדין מוכתם בדם, פח אשפה מלא בתחבושות היגייניות, וכביסה ידנית של תחתונים. במודיבודי עמדו מאחורי המסר המקורי וסירבו לשנות את הסרטון, המבקש להילחם בסטיגמה שהווסת היא דבר שצריך לטשטש ולהסתיר אותו. כלי התקשורת באוסטרליה, כמו גם המדיה החברתית, לא פספסו את הסיפור, ורבים ביקרו את פייסבוק, ואף לעגו לה, על עמדתה השמרנית. 

 

הפרסומאית הבריטית הבכירה, סינדי גאלופ, התייחסה למחלוקת בחשבון הטוויטר שלה: "אני אדומה, תרתי משמע, מזעם. פייסבוק מאפשרת הפצת שנאה באמצעות הפלטפורמה שלה, בעוד שנושאים כמו בריאותן ורווחתן של נשים סובלים מסטיגמות. הסטיגמות האלה מביאות לבושה שמקורה חברתי, ולסבל נוסף של נשים. אנחנו הולכות לשנות את כל זה!". 

 

בסופו של דבר, פייסבוק חזרה בה השבוע מהחלטתה, וכעת המודעה מוצגת ברשת החברתית. "לי באופן אישי, ובהתאם לערכים שלנו בפייסבוק, חשוב לעודד דיון סביב הנושאים שמעסיקים נשים", אמרה נעמי שפרד, מנהלת המותג של פייסבוק באוסטרליה וניו זילנד. "לאחר בחינה מחודשת של הנושא והתייעצות בקרב הצוותים שלנו, אנחנו שמחים שכעת הסרטונים של מודיבודי יוצגו במלואם באמצעות הפלטפורמה שלנו". 

 

מתוך חשבון האינסטגרם של מודיבודי ישראל

 

אלה הדברים שנמסרו על ידי קריסטי צ'ונג, מנכ"לית ומייסדת מודיבודי:

"משימתה של מודיבודי היא לפרק את הטאבו, לסייע לא.נשים להבין ולקבל את גופם, ובו בזמן לדאוג לרווחתו של כדור הארץ באמצעות המוצרים האקולוגיים שלנו. 

כחברה, מעולם לא חששנו לעמוד מול אתגרים, עודדנו אנשים לפתוח את השיח סביב הווסת והמחזור, ולנסות את מודיבודי לפני שישפטו אותנו. 

אנחנו מאוד שמחות שפייסבוק שקלה מחדש את עמדתה לגבי סרטון הפרסומת שלנו, וכך נוכל להמשיך במשימה שלנו, להרחיב את אופקיהם של אנשים ולהסיר את הסטיגמה הרובצת מעל התופעה הטבעית הזאת שהיא חלק מחייהן של נשים כה רבות. 

מה שאנחנו זקוקות לו עכשיו, זה שארגונים וגופים כמו פייסבוק יעזרו לנו לעצב עתיד שבו אנשים יכולים להתגאות בגופם. אנחנו מודות לפייסבוק על לקיחת הצעד החשוב הזה, למען דור חדש של נערות ונשים שירגישו מועצמות לאור המחזור החודשי, ולא שעליהן להתבייש בו".

 

 

< המאמר הקודם מה כדאי לדעת על שחלות פוליציסטיות
המאמר הבא > ידעתי שאני צריכה לקבל את הגוף שלי - בשבילי ובשביל בתי

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.