ידעתי שאני צריכה לקבל את הגוף שלי - בשבילי ובשביל בתי

ידעתי שאני צריכה לקבל את הגוף שלי - בשבילי ובשביל בתי

אחת מהמוני הלקוחות הנלהבות של מודיבודי באוסטרליה היא שני, תושבת מלבורן. השליחות של שני בחיים היא הפצת הערכים שאימצה אל לבה בשנים האחרונות: דימוי גוף חיובי ואהבה עצמית. לאחר שילדה את בתה, שני עברה תהליך שבמהלכו למדה איך לחבק את הגוף המשתנה, ולהעריך את כל מה שהוא יודע לעשות עבורה ועבור הילדה שלה. 

"אחרי לידת בתי הרגשתי פשוט מנותקת מהגוף שלי", היא חולקת. "לא 'חזרתי לעצמי', כמו שאומרים. יום אחד עמדתי מול המראה ומצאתי את עצמי אומרת 'אני שונאת את הגוף שלי' - ואז הסתובבתי וראיתי את הבת שלי מסתכלת עליי, מקשיבה לדבריי. באותו רגע ידעתי שאני צריכה להתחיל לקבל את הגוף שלי - בשבילי, ובשבילה". 

"אילו הייתי יודעת אז על מודיבודי, הייתי במקום אחר ביחסים עם הגוף שלי. כל ההתמודדות שלי עם דליפות שתן כשאני מחוץ לבית הייתה פשוט יורדת לי מהראש". 

לפני 3 שנים שני סוף סוף שמעה על מודיבודי, והתגלית הזאת מאפשרת לה ללבוש את התחתונים הסופגים כל היום, ולשמור על איכות חיים גבוהה. היא אפילו הופיעה בשלטי חוצות ברחבי אוסטרליה במסגרת קמפיין "חיים אמיתיים - גוף אמיתי" של מודיבודי! עכשיו היא מספרת על החוויה שלה עם דליפת שתן, ועל השימוש שלה בתחתוני מודיבודי.

 

 

לאחר לידה

מה הייתה החוויה הראשונית שלך עם דליפת שתן? 

בימים הראשונים אחרי שילדתי, הרופאים הגיעו למיטה שלי לבדוק איך אני מתאוששת מלידה מאוד טראומטית. שום דבר לא הלך לפי התכנון בלידה הזאת, ולצערי נוצר במהלכה קרע בגוף שלי. הרופאים שאלו אותי אם אני כבר מסוגלת להשתמש בשירותים ועניתי: "אני בכלל לא בטוחה מתי אני צריכה ללכת לשירותים". איבדתי תחושה עד כדי כך שפשוט הרטבתי את עצמי במשך ימים.

 

איך התמודדת עם זה בהתחלה? ידעת משהו על המוצרים הקיימים בשוק?  

לא היה לי מושג שישנם מוצרים שיכולים היו לעזור לי בהתמודדות עם דליפת שתן. הייתי קלולס לגמרי, וגם לאחיות בית החולים לא היו שום פתרונות להציע. העצה שקיבלתי הייתה: "פשוט תשתמשי בתחבושות היגייניות". באותו שבוע שמעתי גם שעליי להשתמש בתחבושות היגייניות המיועדות לאחרי הלידה בתדירות כפולה, או אפילו בחיתולים למבוגרים. המשכתי להשתמש בתחבושות האלו במשך חודשים אחר כך. הייתי מתוסכלת בטירוף. בנוסף לכאב שממילא סבלתי ממנו, קיבלתי פריחה איומה מהתחבושות שהיו עשויות מחומרים שאינם נושמים ואינם מתייבשים. זאת הייתה תקופה ממש עצובה. הרגשתי בדידות ומבוכה. הייתי במצב קבוע של חשש ממשהו שאין לי מושג איך להתכונן לקראתו. בושה זאת המילה שאני משתמשת בה כל הזמן כדי לתאר את ההרגשה. 
 

דליפת שתן לאחר לידה

 

היו נשים בחייך שאיתן יכולת להתייעץ? אולי חברות או בנות משפחה? 

אני זוכרת שדיברתי על זה עם אמא שלי. אחרי שילדה 3 ילדים, אמא שלי סבלה מדליפת שתן במשך שנים ארוכות. היא דיברה איתי בפתיחות ועודדה אותי לקבוע פגישה עם אחות רפואית בבית. חוץ מההתייעצות הזאת עם אמא שלי, הרגשתי פגיעה מאוד וחסרת אונים. בדיעבד אני יודעת שהיו הרבה אפשרויות בפני, אבל בזמנו הרגשתי פגיעה מדי כדי לבקש עזרה, ועם תינוקת קטנה גם לא ראיתי איך אוכל למצוא זמן לזה". 
 

הרגשת רגשות של מבוכה ובושה? 

בושה היא אחת המילים שיכולות לתאר את זה. יותר מהכל, זה היה בעיקר מפחיד כי לא הייתי בטוחה אם התחושה בסוגרים תחזור אליי בעתיד. הייתי נורא עצובה. חששתי שאם אצחק בקול רם כשאני מחוץ לבית אמצא את עצמי בתוך זרם רטוב בין הרגליים - או אפילו אם אשתעל או אתעטש. אני זוכרת שהרגשתי אפילו סוג של כעס, כי לא הייתה לי ברירה: הייתי צריכה לחיות את החיים שלי עם תחבושות היגייניות מאסיביות של אחרי הלידה. היה בי עצב עמוק על כך שלא הכרתי אף אחת במצבי, ולא ידעתי על אלטרנטיבות לתחבושות. הייתה בי תחושת אי בלבול עמוקה לגבי העובדה שכמעט ולא קראתי מילה על דליפת שתן או דרכי התמודדות עם התופעה בכל ספרי ההכנה ללידה, ספרי ההורות, והמאמרים שקראתי. 

 

דליפת שתן לאחר לידה

איך שמעת על מודיבודי? 

כעבור 3 שנים נתקלתי במודעה של מודיבודי באינסטגרם שלי. נזכרתי שחברות שפגשתי לא מזמן סיפרו לי בהתלהבות על תחתוני מחזור, ואמרו שההשקעה שלהן בתחתוני מודיבודי הייתה ההשקעה הכי מוצלחת שהן עשו בחיים. 
 

את מרגישה ש"חזרת לעצמך" מאז שאת עם מודיבודי? 

תחתוני מודיבודי נתנו לי המון, ובהחלט אפשר להגיד שקיבלתי את ה"דיגניטי" שלי בחזרה. אני זוכרת את הפעם הראשונה שלבשתי אותם על הגוף, רגל אחר רגל. חייכתי כמו ילדה בחנות ממתקים. לא הרבה אחר כך כבר התחלתי לדמוע. הייתי מוצפת ברגש, עכשיו כששוב יכולתי ללבוש מכנסי ג'ינס בלי הבליטה המוזרה של התחבושות. בזכות מודיבודי הרגשתי שוב כמו אישה סקסית. הפסקתי ללבוש תחתוני סבתא ענקיים בצבע בז' עם תחבושת! זרקתי אותם לפח, עברתי למודיז שלי, והשאר היסטוריה. עם הצבעים, הכיף חזר להלבשה התחתונה שלי. התחלתי לצאת ליותר ריצות והליכות, וגם לנסיעות ארוכות יותר באוטו בזכות הגיבוי של מודיבודי. חזרתי לצחוק בקול כמו פעם, בלי לדאוג מדליפת שתן לא צפויה. תחתוני מודיבודי החזירו לי את שמחת החיים ואת הזרם הטבעי שלהם, תרתי משמע. אני כבר לא יכולה לדמיין את החיים בלעדיהם! 
 

יש לך מסר לנשים אחרות שמתמודדות עם דליפת שתן? 

לא מגיע לך לסבול, את לא לבד, וישנם מותגים כמו מודיבודי שקשובים לבושה ולכאב שלנו. תביני שמדובר בנושא ממש עדין, ואל תהיי קשה עם עצמך לגביו. אין שום בושה במשהו שאין לך שליטה עליו. את לא היחידה שזה קורה לה, ומגיע לך להרגיש בטוחה ומוגנת בחיי היום יום, בתוך הגוף של עצמך. יש מה לעשות, יש מותגים שעושים כל מה שהם יכולים כדי לתמוך בך. השיגי את העזרה שאת צריכה. מגיע לך להרגיש בנוח. 

 

תודה שחלקת את סיפורך בפתיחות, שני! 

< המאמר הקודם פייסבוק אישרה את סרטון דרך חדשה להיות במחזור
המאמר הבא > כוננות ספיגה: דימום בהריון ולאחר הלידה

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.