5 טיפים מדיאטנית להקלה ב PMS

5 טיפים מדיאטנית להקלה ב PMS

 

 

איבוני קרמרי הוא דיאטנית בריאות ופוריות נשים עם ניסיון קליני של למעלה מ- 10 שנים. היא הקימה את הקליניקה שלה Project Nutrition מתוך רצון לעזור לנשים לעבור מחזורי ווסת בריאים יותר, לתרום לבריאות ההורמונאלית שלהן ולשפר את פוריותן באמצעות תזונה. פנינו אליה כדי לקבל כמה טיפים ובהירות לגבי עובדות מסויימת.

תרימי יד אם גם את שמה מכנסי טרנינג, פיג'מה או טייטץ כאשר הנפיחות החודשית מגיעה. ההערכה היא ש- 85% מהנשים חוות תסמינים קדם וסתיים (PMS) כאשר נפיחות היא אחד התסמינים הנפוצים ביותר, אך האם את יודעת שהתזונה שלך יכולה לעזור להקל עליה? 

הטענה כיום היא כי הנפיחות במחזור מתרחשת עקב שינויים בהורמוני המין שלנו פרוגסטרון ואסטרוגן. שינויים בהורמונים אלה גורמים לנשים לצבור עודפי נוזלים ונתרן התורמים לתחושת נפיחות. פרוגסטרון ואסטרוגן משפיעים גם על העיכול שלנו ושינויים בהורמונים אלו יכולים לגרום להאטה בעיכול וכתוצאה מכך לעצירות, לנפיחות ולגזים. 

 

הנה כמה טיפים לטיפול בנפיחות אותם אני עושה עם לקוחותי כדי להגיע להקלה בנושא הנפיחות

אכלי מזון מועשר בסידן 

מחקרים מוכיחים שנשים שצורכות כמות מספקת של סידן בדיאטה שלהן חוות ירידה בנפיחות ובסימפטומים קדם וסתיים אחרים. סקירה שיטתית הראתה שתוסף סידן או תזונה עשירה בוויטמין D וסידן, יכולים לשפר את רמות הסרום של חומרים מזינים בשלב הלוטאלי (השלב המפריש), ובכך לחסל או לשפר את תסמינים קדם ווסתיים.

אכלי מזון מעושר בסידן


הקפידי לשתות

כאשר פרוגסטרון גבוה בימים שלפני הווסת, זה יכול להאט את העיכול שלנו ולגרום לעצירות שיכולה להוביל לנפיחות. שתיית מספיק נוזלים ואכילת מספיק מאכלים עם סיבים תזונתיים הינם חיוניים בכדי לשמור על פעולות מעיים סדירות ובריאות.


נסי כמוסות מנטה

כמוסות שמן מנטה הוכחו כמפחיתות נפיחות וגזים בקרב אנשים הסובלים מבעיות קיבה. כמוסות אלה בד"כ מתעכלות היטב, אולם מחקרים ארוכי טווח לגביהן טרם הושלמו.  לכן התחילי השתמשי בתוסף הזה אך ורק  בהדרכת של הרופא.ה שלך כדי להבטיח שזה בטוח לך וגם כדי לקבל את המינון המתאים לך.


תתחילי לזוז

שינויים בהורמונים בימים שלפני הווסת יכולים לגרום להאטה של העיכול שלנו, ולגרום לנו להרגיש עייפות, נפיחות וגזים. פעילות גופנית קלה כמו שחייה, הליכה או יוגה יכולה לעזור למערכת העיכול שלך לעבוד ולהפחית את הנפיחות שלך.


תרגיעי עם המלח

עודף מלח מעודד הצטברות נוזלים המתרחשת באופן טבעי בימים שלפני הווסת. הימנעי ממזון מעובד או מהוספת יותר מידי מלח לבישול ולארוחות שלך.

 

זכרי, אם התסמינים של הנפיחות או אחרים הם חמורים, גורמים לך למצוקה או משפיעים על חיי היומיום שלך, אנא פני לרופא/ה לטיפול.

 

 

< המאמר הקודם כוננות ספיגה: דימום בהריון ולאחר הלידה
המאמר הבא > דליפות שתן: טיפים ממומחית לרצפת האגן

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.