סיפורה של וסת - חלק ב'

סיפורה של וסת - חלק ב'

לסיפורה של וסת - חלק א' 

מישל בייקר, מודיבודי

הווסת במאה ה20 (חלקנו עוד זוכרות אותה לא רע!)

אפילו בתחילת המאה ה20, עדיין היה שימוש נפוץ בעיקר בפיסות בד, ״סמרטוטים״, לספיגת דם הווסת. אלה הוצמדו בין הרגליים בעזרת תחתונים צמודים או מחוך כלשהו.

מלחמת העולם הראשונה הייתה נקודת תפנית משמעותית בתחום. טכנולוגיות חבישה משוכללות יותר איפשרו גם את המצאת התחבושת החד פעמית, שבהחלט חוללה מהפכה עבור נשים בעולם המערבי.

ב1921 כבר ניתן היה למצוא את המוצר הנחשק (בזמנו) בבתי המרקחת, וכעבור 10 שנים גם  טמפונים תפסו את מקומם על המדפים.

כאן בישראל, המשיכו להשתמש בפיסות בד תוצרת בית במהלך שנות הצנע (שנות ה-50 של המאה הקודמת), ומי שידה הייתה משגת, אילתרה מעין תחבושת עשויה צמר גפן. לא מאמינות? נסו לשאול את אחת הדודות בגיל המתאים (בכלל, שווה ממש להתחיל לדבר עם נשים מהמעגל הקרוב והרחוק על הווסת. תופתעו לגלות דברים שלא ידעתן!)

היום - שחקניות חדשות על המגרש

איזה כיף שהגענו לעידן השפע! היום אפשר למצוא מנעד רחב של מוצרי וסת החל מגביעוניות, דרך תחבושות רב פעמיות וכמובן תחתוני מחזור שתופסים מקום מרכזי במגירות התחתונים של יותר ויותר א.נשים. רק תחשבו איזו דרך היינו צריכות לעבור כדי להגיע לרגע הזה שבו מודיבודי קיימת (שלא לדבר על אמהותינו הקדמוניות שנאלצו להיעזר בדשא כדי לספוג דם וסת!). 

תחתוני מחזור הם אחת מהמהפכות המאוחרו יותר בהיסטוריה של הווסת, ואיזה מזל שהם הגיעו סוף סוף! נוחים, הגייניים וסופגים - וכמובן שומרים על כדור הארץ. לפני עשור אחד בלבד הושקו התחתונים הסופגים הראשונים שלנו באוסטרליה והשאר - היסטוריה. 

מאז 2013, הצגנו לעולם גם מגוון של גזרות, צבעים, פרינטים ורמות ספיגה - כך שכל אחת יכולה למצוא את תחתוני המחזור שמתאימים לה. מעבר לשינוי העצום שחל במגוון המוצרים עצמו, השינוי הנוסף (והמשמעותי) שזכינו לתרום לו הוא גישת החברה כלפי הווסת. 

היום, השיח סביב הווסת הרבה יותר פתוח, וא.נשים רבים יותר ניגשים לנושא בקלות ובנוחות. יש תקווה לעתיד! 

רוצה גם להצטייד בתחתוני מחזור שעוברים את מבחן הזמן? בשביל זה אנחנו כאן

 

< המאמר הקודם הכירי את המודיבודית: מיטל פרץ-גולן
המאמר הבא > סיפורה של וסת - חלק א'

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.