ידעת שיש לווסת יום משלה?

ידעת שיש לווסת יום משלה?

תגידי לרחם שלך מזל טוב: ה-28.5 הוא לא עוד סתם יום בלוח השנה. כל שנה מציינות בעולם את יום הווסת הבינלאומי בתאריך הזה, ולדעתנו היום הזה לגמרי מוצדק. היי, אם יש דבר כזה שנקרא "יום הבופה הבינלאומי", אז לווסת שלנו בטוח מגיע.

אז עכשיו כשסימנת לך בקלנדר, הנה כמה דברים שכדאי לדעת על היום הזה:

הבחירה בתאריך ממש לא אקראית: המספר 28 מסמל את מספר הימים הממוצע של מחזור חודשי (כלומר מהיום הראשון של הדימום עד לווסת הבאה). המספר 5 מסמל את מספר הימים הממוצע של הדימום עצמו. מדובר בממוצע כמובן, ויש הרבה נשים שהווסת שלהן ארוכה או קצרה יותר, וגם המחזור החודשי.

יום בינלאומי זה הרבה פאן, אבל הסיבה לציין אותו היא רצינית לגמרי: הפעם הראשונה בה היום הזה צוין באופן רשמי הייתה ב-2014, בעקבות יוזמה של ארגון גרמני ללא מטרות רווח ששם לעצמו מטרה לסיים את מחזור העוני. מחזור העוני הוא מונח שמתאר את המציאות העגומה בה יש עשרות מיליוני נערות ונשים ברחבי העולם ללא גישה מספקת למוצרי היגיינה. גם בארץ הבעיה קיימת, אבל ישנן מדינות בהן היא נפוצה וחמורה יותר, ונערות אפילו נושרות מבית הספר כי פשוט אין להן פתרון לדם הווסת. המטרות של יום הווסת הבינלאומי הן העלאת מודעות לבעיה, והסרת הסטיגמה סביב הווסת. להגיד שאלו מטרות שקרובות ללבנו זה הכי אנדרסטייטמנט שיש.

עד 2030 היום הזה יהיה, בתקווה, רק יום של חגיגות: המארגנות של יום הווסת הבינלאומי הגדירו את שנת 2030 כשנת היעד להשגת כל המטרות שלהן: לכל אישה בעולם תהיה גישה למוצרי וסת, וכן למים זורמים כדי לשמור על היגיינה במהלך הימים האלה של החודש, ובכלל. הבושה וההסתרה סביב הווסת תהיה זיכרון רחוק, ולכל נערה ואישה תהיה גישה למידע על המחזור החודשי ועל איך אפשר להתנהל איתו. אז מה נציין כשכל זה יקרה? פשוט את הפלא שהוא הגוף החזק והמדהים שלנו. שווה חגיגה, לא?

איך את יכולה לציין את יום הווסת? אם את מרגישה בנוח, את יכולה לברך חברה טובה בברכת "יום וסת שמח", או אפילו חבר טוב (היי, גם הם פה בזכות המחזור!). את יכולה לפנק את עצמך במוצרי וסת משובחים, כמו התחתונים שלנו, ואת יכולה להתחבר לרעיון המקורי של היום הבינלאומי, ולתרום באמצעות כפתור התרומה שלנו תחתוני מודיבודי לנערה בסיכון. אם את בווסת במקרה ממש ביום הווסת, זאת בכלל סיבה לחגוג! נכון, הווסת יכולה להכאיב ולהציק, אבל היא גם תזכורת לכך שהגוף שלך בריא, חזק ומסוגל.


< המאמר הקודם מחצית מהנערות פורשות מפעילות ספורטיבית בעקבות הווסת
המאמר הבא > למה זה טוב? להכל בערך

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.