תנועת הבודי ניוטרליטי: כי הגוף זה לא רק נראות

תנועת הבודי ניוטרליטי: כי הגוף זה לא רק נראות

 

אם יצא לך להיות נערה מתבגרת בשנות ה-80, אולי הסתכלת על מגזינים וקיבלת מהם את המסר: נערה יפה צריכה להיראות אתלטית וחטובה ולגדל גבות כמו של ברוק שילדס. בשנות ה-90, כבר התחיל טרנד ההירואין שיק: משקל גוף כמו של קייט מוס ומטה היה האידיאל. אחר כך פרץ האינטרנט לחיינו ואיתו תרבות הפילטרים והפוטושופ, שהציבה סטנדרט בלתי אפשרי עבור נשים ונערות שלא נראות כמו גל גדות. בשנים האחרונות, אנחנו מנסות לתכנת את המחשבה שלנו מחדש בעזרת תנועת הבודי פוזיטיב: האינסטגרם מלא בדוגמניות פלאס סייז מהממות שמציגות גוף יפה גם במידה 50 ומעלה, נשים מבוגרות עם שיער לבן מחייכות אלינו מפרסומות של מותגי יוקרה, ואם נחפש את הקמפיינים הנכונים, אולי נמצא אפילו דוגמניות עם שיער גוף צומח בגאווה.

 

 

דימויי היופי המגוונים שמגיעים עם תנועת הבודי פוזיטיב הם טרנד חיובי ונעים לעין וללב, אבל הוא עדיין סובב סביב אותה משוואה של מודל היופי המוכר: בשביל שנקבל ונאהב את עצמנו, אנחנו צריכות להשתכנע שאנחנו יפות ומושכות. רציונלית, אנחנו כבר מבינות שהחברה מכתיבה לנו אידיאלים מאוד מסוימים של יופי, אבל לא תמיד ההבנה הזאת יוצרת בהכרח שיפוט עצמי רך יותר. גם אם אנחנו מאוד רוצות לקבל את עצמנו כמו שאנחנו, לפעמים אנחנו מסתכלות במראה ופשוט לא אוהבות חלק כזה או אחר בנראות של הגוף שלנו.

 

 

זה לא תמיד פשוט לאמץ עד הסוף את גישת הבודי פוזיטיב, ולכן כל כך התרגשנו כשגילינו לאחרונה מונח חדש בתחום דימוי הגוף: בודי ניוטרליטי.

תנועת הבודי ניוטרליטי קוראת לך להפסיק לשאול את עצמך איך הגוף שלך נראה בעיני אחרים או אפילו בעיני עצמך, אלא מה הגוף שלך יכול לעשות בשבילך ובשביל הסובבים אותך.

יצאת לריצה בשביל להרגיש מוצפת באנדרופינים משכרים, ולאו דווקא בשביל להרגיש שאת יכולה להיכנס לג'ינס מלפני הקורונה? מזל טוב, את בודי ניוטרל! הגוף שלנו עושה בשבילנו כל כך הרבה דברים: בזכותו ובאמצעותו אנחנו יכולות לרוץ, ללכת, להרים, לעבוד, להתענג, ליצור, לרקוד ועוד אין סוף דברים. אז למה כל כך הרבה זמן מוקדש אך ורק לשיח על הנראות שלו? לא הגיע הזמן שנחזיר את הנראות של הגוף לפרופורציות האמיתיות שלה ונדבר יותר על שלל ההיבטים האחרים של הגוף שלנו? ברגע שמאמצות את הגישה הזאת, אפשר לשים בצד את המראה וסוף סוף להרגיש הקלה: אני לא חייבת לאהוב את מראה הגוף שלי בכוח, אני יכולה פשוט לקחת הפסקה מהעיסוק בו.

 

 

בעיננו, הגוף שלך תמיד ראוי לאהבה, הערכה ואף להערצה. אחד היתרונות העצומים של תחתוני המחזור של מודיבודי הוא שהם עוזרים לכל כך הרבה נשים לאהוב את הגוף שלהן גם בזמן הווסת. המחזור החודשי הוא תזכורת מעולה לכך שהגוף הנשי מסוגל לברוא חיים, ולכן אנחנו אוהבות לחגוג את הווסת, גם כשהיא מגיעה עם כאבים או אי נוחות. אחרי הכל - כולנו, בלי יוצא מן הכלל, הגענו לעולם בזכות גוף נשי מדהים ומחזור חודשי.

 

 

< המאמר הקודם תעשי שרירים: על בריאות רצפת האגן
המאמר הבא > הווסת הראשונה של הבת שלך: מדריך לאמא התומכת

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.