הווסת הראשונה של הבת שלך: מדריך לאמא התומכת

הווסת הראשונה של הבת שלך: מדריך לאמא התומכת

 

את חווית הווסת הראשונה שלך את ודאי זוכרת. יכול להיות שהיא תפסה אותך בהפתעה, יכול להיות שהיית מוכנה וכבר ציפית לה. אולי מצאת את דרכך אל מגירת התחבושות לבד, ואולי אמא שלך או אחותך הגדולה היו שם בשביל להסביר לך הכל. דורות על דורות של נשים פגשו לראשונה את המחזור החודשי בתורן, וגם היום, הווסת הראשונה היא חוויה חדשה ומשנת חיים עבור כל נערה. 

אם יש לך ילדה בבית שעומדת לקבל בפעם הראשונה והיית רוצה שתהיה לה חוויה טובה, קלה ככל האפשר, ואפילו מעצימה, הנה הטיפים שלנו:

נערה

 

שיעור ביולוגיה

לקראת גיל ההתבגרות, יש לקוות שרוב הנערות כבר יודעות משהו על מערכת הרבייה הנשית. ברגע שהמחזור החודשי מתחיל, כדאי לרענן קצת את הידע הזה. במרכז השיחה, סביר להניח שתתמקדו בשלב הדימום (הווסת), אבל כדאי להקדיש זמן גם לשלבים האחרים של המחזור החודשי: השלב הפוליקולרי, הביוץ, והגופיף הצהוב (כן, זה שם ממש חמוד למבנה התפקודי שנוצר לאחר הביוץ). כך הילדה שלך תוכל לקבל תמונה מלאה של מה שהגוף שלה עושה במהלך המחזור, וזאת גם הכנה מצויינת לשיחה חשובה אחרת: השיחה על אמצעי מניעה. גם אם זה עדיין מרגיש לך מוקדם מדי, הילדה שלך מסוגלת להבין מה הם יחסי מין ולכן זה הזמן להתחיל לדבר על מין בטוח. אם את מרגישה שתצטרכי עזרה במהלך השיחה האינטימית הזאת, את יכולה להדפיס מראש מידע על מיניות בריאה. אחרי השיחה עם בתך, תני לה כמה דפים שבהם תוכל לקרוא בזמנה החופשי.

כמו כן, זה בדיוק הזמן לברר על חיסון נגד וירוס הפפילומה עבור בתך. לפני שהקורונה פרצה לחיינו, החיסון היה ניתן לתלמידי ותלמידות כיתה ח' בבית הספר. כדאי לך להיות אקטיבית ולבדוק על חיסון הניתן בקופת החולים.

 


 

ציידי את הבת שלך

אל תחכי לדקה ה-90. כדאי להתחיל להכין סל מתנה עם כל מה שבתך תצטרך כשהרגע יגיע.

תחתוני מודיבודי מספקים גיבוי מומלץ לימים בהם היא ממתינה לווסת, וכמובן יכולים לשמש אותה אחרי שהווסת מתחילה. אם היא חוששת מדליפות, היא יכולה להשתמש בהם כגיבוי יחד עם אמצעים נוספים. קולקציית RED של מודיבודי עוצבה במיוחד לנערות, והתגובות שאנחנו מקבלות עליה מבנות ואמהות מעידות על כניסה חלקה יותר מאי פעם לעולם המחזור החודשי.

טמפונים ופדים. כן, אנחנו בעד שהבת שלך תיחשף לכל האפשרויות העומדות לרשותה. כשהבחירה בידיה - יש סיכוי יותר גדול שההתמודדות שלה תהיה מוצלחת יותר.

גביעונית המתאימה לנערות.

תיק רחצה דיסקרטי שבו היא יכולה לשים תחתוני מודיבודי וטמפונים ולשלוף מתיק הגב שלה בעת הצורך.

תרמוס לתה חם ותיונים של תה קמומיל שמקל על כאבי מחזור.

וכמעט מיותר לציין, גם שוקולד הוא תוספת נהדרת לערכה כזאת...

 

אם ובת מודיבודי לנערות

 

עזרי לה לעקוב אחר המחזור החודשי שלה

אם יש לבת שלך סמראטפון, ואת מרגישה נוח עם זה, התקיני אצלה את אחת מהאפליקציות באמצעותן אפשר לנהל מעקב אחרי המחזור החודשי. אם אין לה, את יכולה להוריד את האפליקציה לסמארטפון שלך, וביחד תוכלו לתעד את כל התסמינים החודשיים: וסת, PMS, רגישות בשדיים ומצבי רוח משתנים, כדי שעם הזמן תוכלו לצפות אותם מראש. שימי לב שאתן מתייחסות לתסמינים שמתרחשים במהלך המחזור החדשי כולו, ולא רק בימי הדימום של הווסת. אם אתן מעדיפות, תוכלו לחשוב יחד על סימונים דיסקרטיים שתוכל לסמן ביומן בית הספר שלה. התהליך הזה יעזור לה להבין את המחזור שלה טוב יותר, ולקבל תחושת מסוגלות והעצמה אל מול הגוף המשתנה בגיל ההתבגרות.


צייני את האירוע בדרך מיוחדת

כמובן שאת לא צריכה להגזים ולערוך מסיבה, אבל כדאי לציין את החוויה המכוננת הזאת בפעילות משותפת עם בתך. אם היא בקטע, אתן יכולות לבלות יום בספא, או לחילופין בפיקניק בטבע. את לא צריכה להמתיק את הגלולה - המחזור יכול להיות מאוד מציק וכואב - אבל נסי להדגיש את היופי שבמחזור החודשי: הוא תזכורת למה שהגוף הנשי מסוגל לו. הכי חשוב - הקשיבי לבת שלך ושמעי ממנה איך היא חווה את הדברים ומה היא מרגישה לנוכח השינויים בגופה.



אם ובת


< המאמר הקודם תנועת הבודי ניוטרליטי: כי הגוף זה לא רק נראות
המאמר הבא > מה כדאי לדעת על שחלות פוליציסטיות

להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.