שמעת על שמ"פ? שיחה עם מדריכה מוסמכת של השיטה

שמעת על שמ"פ? שיחה עם מדריכה מוסמכת של השיטה

אחד היתרונות הגדולים של תחתוני מחזור, הוא שהם מחברים אותנו לגוף שלנו באופן שאמצעים אחרים לא מאפשרים: בזמן הווסת אפשר להרגיש את הדם זורם החוצה, לראות אותו ולגעת בו בזמן שאנחנו שוטפות את התחתונים, ולצפות לווסת בימים שלפני שהיא מגיעה באופן הרבה יותר מקבל ורגוע.


אבל זאת רק ההתחלה. יש עוד עולם שלם של חיבור לסייקל החודשי שלנו, שלא לימדו אותנו עליו בבית הספר - למרות שהוא חשוב ואמור להיות נגיש לכל אחת. יותר ויותר נשים מגלות את שיטת המודעות לפוריות בשנים האחרונות, וגם אנחנו למדנו עוד על הנושא מרונה מאריאמי, מדריכה מוסמכת של השיטה. 

רונה מאריאמי 

- איך הגעת לתחום המקצועי שלך?

לשיטת מודעות לפוריות הגעתי מתוך מצוקה אישית. הייתי שנים על גלולות ולאחר מספר הפלות ולידות מוקדמות (לשמחתי ילדתי שני בנים מתוקים) גיליתי שיש לי בעיה בקרישת הדם ומאוד מסוכן לי להיות על הורמונים מלאכותיים. משהו שמעולם לא אמרו לי לבדוק, ומעולם לא בדקתי כמעט שני העשורים שהייתי עם גלולות.

ניסיתי התקן נחושת שהתגלה כמאוד לא מתאים לי , וגרם לי לנשירת שיער חמורה ולמצב דלקתי בגוף.

חשבתי לעצמי שחייבת להיות עוד דרך והתחלתי לחפש.

ככה הגעתי לשיטה. בהתחלה הייתי מאוד סקפטית. זה נשמע מאוד מופרך, שאני יכולה לבד לדעת מתי אני פוריה.

תחילה קראתי את הספר של אחת מתוך המון השיטות הקיימות, אבל בדיוק הנקתי את בני הצעיר והמחזורים שלי היו פחות "ביי דה בוק" ופניתי ללמוד אצל מדריכה מוסמכת.

בפעם הראשונה שהצלחתי לאשר ביוץ לבד, הייתי כ"כ מאושרת! זה היה סימן שהגוף שלי עובד טוב ושאני באמת יכולה לעשות את זה!

כל כך התלהבתי שהחלטתי להביא את הידע הזה לכמה שיותר נשים בעולם (אני מלמדת בעברית ובאנגלית).

הלכתי ללמוד בתוכנית בינלאומית בחו"ל שמעשירה מנחות, למדתי במשך שנתיים והוסמכתי. אבל זה לא הספיק לי, כי יש הרבה שיטות, ויש להן מאפיינים מעט שונים ועל מנת לתת מענה מדוייק כמה שיותר, לכמה שיותר נשים, הייתי צריכה עוד ידע.

כיום אני בתהליך הסמכה של עוד שתי שיטות על מנת שאוכל לפגוש כל אחת במסע הייחודי שלה ולתת את המענה המדוייק לה.

- מי הנשים שמגיעות אלייך, ומה הן מחפשות?

מגיעות אלי נשים שמעוניינות להשיג היריון, למנוע ולהכיר את הגוף שלהן ואת עצמן.

התגובה המשותפת לעל הנשים, כבר לאחר השיעור הראשון זה: "איך לא לימדו אותנו את זה?" זה מידע כ"כ חשוב לכל אישה. מה היא מחליטה לעשות עם המידע הזה בסופו של יום, הוא בידיה אבל אנו לא יכולות לקבל בחירה אמיתית, מושכלת ולתת הסכמה על תהליכים שיבוצעו על הגוף שלנו מבלי שיש לנו את המידע הזה .

 - האם שמ"פ היא שיטה שמתאימה לכל אישה? כל אישה היא אחרת, אבל האם יש כללי אצבע שהיית נותנת לכל אישה?

אני חושבת שהידע הזה הוא חיוני לכל אישה, הוא זכות בסיסית שיש לנו לקבל. מה את עושה עם הידע הזה, זה כבר בידיים שלך. אני לא חושבת שיש שיטה שמתאימה לכל הנשים בעולם. אבל חושבת שהידע, כן.

 אני מפרידה פה בין שני דברים, מודעות לפוריות, זה הידע על הגוף שלנו, ההבנה שהגוף שלנו מתקשר איתנו ונותן לנו סימנים כשאנו פוריות ולא פוריות. זה לסמוך על עצמנו שנדע לזהות את הסימנים ולפרש אותם, זה הקשר שאנו מייצרות בינינו לבין הגוף שלנו.  

 השיטה, היא סט הכללים שאנו מיישמות על מנת למנוע היריון (או להשיג היריון). יש המון שיטות שמבוססות על מודעות לפוריות, לצורך העניין "שיטת הימים הבטוחים" היא גם מבוססת על מודעות לפוריות אבל מאוד לא יעילה ובנוייה על מיתוס.

 השיטה שאני מלמדת, בנויה על איבחון יומיומי של מה שקורה אצלנו בגוף ואני מוסיפה חוק נוסף המתבסס על ההיסטוריה של האישה. הגוף נותן לנו שלושה סימני פוריות עיקריים: נוזלי צוואר רחם, חום השחר ומיקום צוואר הרחם. על ידי מעקב יומיומי של הסימנים הללו (שלוקח במצטבר 4 דק' ביום) אנו יודעות האם אנו פוריות היום או לא ובהתאם למטרה שלנו אנו פועלות.

 כלל האצבע שהייתי נותנת לכל אישה, דווקא להתחיל אולי במודעות למחזור שלך. באנגלית זה נקרא CYCLE AWARENESS. לקום בבוקר ולקחת כמה דקות ולרשום איך היא מרגישה היום? איך הגוף שלה מרגיש? מה בא לה לעשות היום? ולאט לאט להתחיל לראות מחזוריות.

אולי להתחיל גם לרשום אם מבחינה בנוזלים שונים על התחתונים, או אולי בניגוב ולהתחיל לרשום אותם.

- מאיזה גיל אפשר להתחיל לתרגל שמ"פ?

להכיר את הגוף שלנו לדעתי זה מתאים ונכון מההתחלה.

אני מאמינה שכשהן שואלות אותנו שאלות, הן מוכנות גם לקבל תשובות, ברמה שמתאימה להם ולהן. אני בהחלט חושבת שנערה שקיבלה וסת צריכה לדעת מה זה, עוד לפני שהיא מקבלת.

סביר להניח שלפני כבר יהיו הפרשות שונות על התחתונים, ורצוי שתדע שאלו נוזלי צוואר הרחם, שמעידים על פוריות, שאלו מעידים על כך שהגוף בריא ועובד כמו שצריך לעבוד. כמה מאיתנו גדלו לחשוב שההפרשות הללו הן לכלוך? או פיטריה? והרגישו נבוכות? בושה בגוף שלהן?

אולי כדאי לתת לאותה נערה יומן שתתחיל לרשום שם דברים שהיא מרגישה, מתי היא מקבלת וסת, אילו דברים היא אוהבת לעשות בימים שונים של המחזור, האם ראתה משהו בתחתונים? אולי בניגוב? ככה לאט ללמד אותה להיות מודעת למה שמתרחש אצלה בכוף, ללמוד לשייך את התחושות לשלבים השונים של המחזור.

 בתפיסה שלי, אם נערה בוגרת מספיק לקיים יחסי מין ולנהוג ברכב, עם כל האחריות שנובעת מזה, היא בוגרת גם לקחת אחריות על הפוריות שלה ויכולה בהחלט ללמוד את השיטה. בסופו של דבר, בחירה שלה והגוף שלה.

 - מה חשוב לך שנשים ידעו?

חשוב לי שידעו שמחזור הוא לא בהכרח 28 יום- זה מיתוס.

חשוב לי שידעו ששיטת מודעות לפוריות אינה "שיטת הימים הבטוחים" וחשוב לי שנשים ידעו שהשיטה היא לא רק להשגת היריון אלא היעילות שלה במניעת היריון מגיעה ל- 99.6-99.4% בשימוש מושלם ו- 98.4% בשימוש אופייני (לצורך השוואה גלולה היעילות שלה 99.7% בשימוש מושלם ו- 92% בשימוש אופייני). שימוש מושלם כשאנו משתמשות השיטה 100% מהזמן 100% ביעילות ושימוש אופייני כשאנו משקללות טעויות אנוש.

אנו לא יכולות להכנס להיריון בכל יום של המחזור, למעשה אנו פוריות רק כשליש מהמחזור.

 והכי חשוב לי שידעו שהן לחלוטין יכולות לסמוך על עצמן!

  - עוד משהו שהיית רוצה שהקוראות ידעו? 

הכי חשוב בעיני, תעשי את המחקר שלך! יש לך יכולת מהממת לדעת מה נכון לך ולגוף שלך יותר מכל אדם אחר (גם אם הוא למד יותר שנים), את חיה בגוף הזה, את יודעת מה נכון לך!

במודיבודי אנחנו הכי בעד שכל אחת תעשה את הבחירה הכי נכונה עבור עצמה - וגאות להעניק לנשים אלטרנטיבה לטמפונים ותחבושות כדי שבאמת תהיה אפשרות בחירה. החלק הקשה הוא לבחור בין כל הדגמים המהממים שלנו! 

< המאמר הקודם הקשר בין המחזור שלך לאוכל שאת בוחרת
המאמר הבא > אז מה הסיפור עם כאבי וסת?

1 תגובות


  • לירון טל

    מדריכה מדהימה!


להשארת תגובה

יש לאשר את התגובות לפני שהן מפורסמות

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.